Handboek creatieve economie en cultuurbeleid

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
260
Afmetingen: 
243x173
Verschijningsdatum: 
02/07/2024
EAN: 
9789401499507
Nur-code: 
Bedrijfskunde algemeen
Uitgever: 
LannooCampus
Druk: 
1

Handboek creatieve economie en cultuurbeleid

Over de waarde van kunst, cultuur en creativiteit

    De creatieve industrie zit in de lift. Naast het economisch belang spelen ook bredere maatschappelijke overwegingen zoals welzijn, sociale cohesie en betekenisgeving een belangrijke rol. Dit maakt dat creatieve economie nauw verbonden is met cultuurbeleid, en dat financiële belangen vaak verweven zijn met culturele waarden. Deze realiteit kan lastige dilemma's opleveren maar ook prachtige kansen. In dit Handboek creatieve economie en cultuurbeleid kijken we met een economische en beleidsmatige bril naar de creatieve en culturele sectoren, die een heel eigen dynamiek kennen. We brengen de relevante thema's bij elkaar en laten de onderlinge verbanden zien. Daarbij wordt de lezer uitgenodigd zelf een mening te vormen.

     

    'Winnie laat heel inzichtelijk zien wat de waarde van cultuur is voor onze economisch gedreven samenleving. Niet alleen voor studenten geschikt maar juist ook voor beleidsmakers. Een grote oproep aan de nieuwe generatie cultuur-ondernemers!'
    - Michael Huijser, directeur Het Scheepvaartmuseum Amsterdam

    'Een toegankelijk geschreven boek dat iedereen in de creatieve sector zou moeten lezen.'
    - Clayde Menso, algemeen directeur Internationaal Theater Amsterdam

    'Zo'n boek was er nog niet. De waarde van creativiteit kan niet overschat worden. Winnie legt overtuigend uit waarom.'
    - Karin van Gilst, directeur Foam, bestuurder en toezichthouder in media en cultuur

    Prijs:34,99

    Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)

    Beschikbaarheid:

    Binnenkort leverbaar

    E-book ean

    iBookstore

    Events Campus Business

    03/09/2024
    België

    Campus Business, dat is alle expertise die je nodig hebt om aan je onderneming of organisatie, groot of klein, te bouwen. Van management tot marketing, van organisatiekunde tot de kunst van het ondernemen. Voor lezers met veel of weinig tijd voor praktische boeken vol inspiratie tot innovatie....